7.10.17

Darwinismo social

Los relatos patron del darwinismo social vinculen-lo mũîthes vezes al "accidentau individualismo" del pensamiento libertario del sieglo XIX. El darwinismo social characterizou-se cumo doutrina disagradable defendiendo suppuœstamente la "supervivencia de lo mas apto" nes questiones de política social, & dous sociólogos, l'angles Herbert Spencer & l'americanu William Graham Sumner, consideren-se communmente los sous paîs intellectuales. La nuœssa discussion concentra-se nos sous pareceres.

Nin Spencer nin Sumner occuparun les posiçones que se yos attribui normalmente. Per una parte, l approximaçon de Spencer a la evoluçon (que disindulrcou independientemente de Darwin) fhoi essencialmente Lamarckista. A differencia de Darwin, Spencer pensaba transmittise les characterístiques acquirides gëneticamente d'una gëneraçon a la próxima, & mangou-y relativamente poucu émphasis al processu de selecçon natural. Esta approximaçon lamarckiana, magar les suês deficiencies cumo theoría biológïca, ye un prototypu meyor d'evoluçon social que la suâ equivalencia darwinista. Los humanos sí q' "herieden" & s'eguen cun les adaptaçones & les characterístiques acquirides de los sos antecessores — cumo vemus na fhala, na transmission del Saber, na sciencia téchnica, nos negocios del capital, nes instituçones sociales, &c.

Magar Spencer & Sumner usa' la phrase "sobrevivencia de lo mas apto" (fhoi Spencer, non Darwin, quien acunyou la voz) intrambos tuvierun motivos de repentise, a la lhuz de quanto tien essa expression de representaçon falsa. "Tengo tenido mũîtha experiencia n controversia" scribîu Spencer nel sou occasu, "& la miâ impression ye que n trés casos ente quattro d'oppiniones de mîou condemnades polos mîos opponentes, nun son da fheitho oppiniones de mîou, son oppiniones que se m'adscriben inganhadamente por elhos". Sumner frustrou-y tanto l mesmu problema q'aparou d'utiliza' la phrase "supervivencia de los mas aptos" da fheitho, ansí que nun apahecîu ya nos sos trabayos & lectures serœndos.

Pola doutrina de la "supervivencia de lo mas apto", a Spencer & Sumner catalogarun-los (& condemnarun-los) cumo darwinistas sociales. Diz-se infundinos elhos & los sous partidarios disprezio severo & implacable contra probes, xhente cun incapacidahes & disfavorecidos -- aquelhes persones impropries que, por una norma inexorable de la naturaleza, habríen deixa' la lhuîtha pola existencia pante aquelhos mas adaptables. Esta allegaçon ye a paheceyos extranya a los que tienen conhocemiento de primer mano de los scriptos voluminosos de Spencer & Sumner. Cumo Adam Smith & outros mũîthos liberales clássicos inantea q'elhos, intrambos caltuvierun anda' los probes ente les mayores víctimes de la interferencia l stau, & intrambos argumentarun offrece' les rules lhibres & dynámiques les meyores perspectives d'ameyoramiento económico.

Si darwinismo social ye un rótulu inappropriau de les idees de Spencer & Sumner, que nunca usarun, intos la expression supervivencia de lo mas apto, sí usada? Que queríen dizir cun esta expression? Spencer emphatizou da vezo que, al usa' les vozes apto & mas apto, nun expressaba un xhuizio de valor, nin se refería a una characterística particular, cumo fhuœrça ou intellecto, nin expressaba dal typu d'approbaçon ou disapprobaçon. Nel sou artículu "Mr Martineau on Evolution", Spencer observou ser esta doutrina "expressable" n términos puramente phýsicos, lo que nun implica nin competiçon nin implica meyor nin peyor". A parte, "la sobrevivencia de lo mas apto nun ye siempre la supervivencia de lo meyor".

La rieglra (de la supervivencia de lo mas apto) nun ye la supervivencia de lo meyor, ou de lo mas fhuœrte. Ye la sobrevivencia d'aquelho constitucionalmente mas apto a prosperar so les condiçones nes que lo ponen; & mũîthes vezes lo q'humanamente fhalando ye inferioridá, causa la sobrevivencia.

Si un organismu ha de sobrevivir & prosperar, tien que s'adaptar al sou ambiente externu. Essi Poder d'adaptaçon ye lo que Spencer quier dizir por don phýsicu. Si un organismo nun s'adeqúa n essi sentidu -- si, n outres pallabres, nun se ye a adaptar al sou ambiente -- ergo vivirá so una condiçon infirmiça ou insalubre & talvez mesmamente muœrra; arresumiendo, ser apto ye podese adaptar a les condiçones necessaries pala supervivencia, seyan cumo fhueren essos requisitos.

N un contextu social, los mas aptos son aquelhos que son a adaptase a los requisitos de sobrevivencia del sou collectivu. Supponéi q'un gubierno decrete que todos aquelhos cun pelo vermeyo tienen que s'executar. Deduz-se que les persones mas aptes paha sobrevivir n essa sociedá diben ser aquelhes sin pelo vermeyo ou aquelhes que naturalmente tienen pelo vermeyo que s'adapten camudando la color del pelo ou trosquilando la cabeça. Podemus affirmar esta sobrevivencia del principio de lo mas apto sin obvia' la puniçon contra xhente cun pelo vermeyo & sin considerar aquelhos sin pelo vermeyo cumo xhente superior. Ye un fheithu simple & inevitable que si un gubierno determinare matar toda la xhente cun pelo vermeyo, tien-se intos (cun todo lo de mas siendo ermano) una meyor hypótesis de sobrevivir, ye-se mas apto -- si nun se tien pelo vermeyo. Esta interpretaçon, que trata de la sobrevivencia de lo mas fhuœrte cumo una descripçon lhibre de valor de lo q'occurre de fheitho, in vez de cumo prescripçon ou approbaçon de lo que debría occurrir, sofhitou-la tamien Sumner. D'accuœrdo cun Sumner, el commun equívocu de que la "sobrevivencia de lo mas apto" significa "sobrevivencia de los meyores" anda na raiz de "todeles disputes de la evoluçon & de la éthica".

Quando Spencer & Sumner applicarun el sou principio de sobrevivencia de lo mas apto a una sociedá industrial lhibre, aportarun a conclusiones que diffieren radicalmente de la postura suppuœstamente tomada polos darwinistas sociales. El sacrificio d'un ente pol beneficio d'outru ye la rieglra universal pante les fhormes de vida mas baxes. Ye egualmente verdadeiro pante les fhormes de vida inferiores de la sociedá humana -- sociedahes militaristas & autoritaries que Spencer & Sumner, por secunda'l historiador xhurídicu HS Maine, tyamarun "systema de status". Solo que cumo l systema de status dá l sitiu al systema de contractu, cumo la coperaçon voluntaria substitui la coerçon cumo fhorma dominante d'interacçon social, occurre una alteraçon fundamental nes condiçones de sobrevivencia social & nel patron correspondiente de don phýsicu.

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La xhente n una sociedá lhibre ye quien a geta' los sous proprios interesses cumo quier, si reciprocamente se respeiten los dreithos ermanos de la outra xhente. La coperaçon n un systema de contractu substitui la explotaçon que prevaleç n un systema de status, & los mas aptos sobreviven non coaccionando ou explotando a outros, ma adiudando-los cun intercambios mutuos que marquen una economía lhibre. La sobrevivencia ende, algama-se forneciendo-y a outra xhente del collectivu los bienes & servicios que yos appetecen. Por tanto, ende cumo n outros sitios, la sobrevivencia de lo mas apto ye la rieglra de fhierro de la exsistencia social, solo que l patron d'adequaçon anda bien distante de lo q'indica l spectro l darwinismo social. La coperaçon voluntaria, & non la explotaçon coercitiva, ye l patron d'idoneydá d'una sociedá lhibre.

Spencer, Sumner & outros liberales clássicos insistierun cun que la concurrencia n lhibertá diffier radicalmente de la concurrencia phýsica. Contrariamente de lo cabeiro, unde un organismu preda outru por sobrevivir, la concurrencia n mercau ye a producir riqueza addicional cun la division del trabayu, accumulaçon de capital & ansí successivamente, deixando sobrevivir & prosperar a mũîtha xhente, que d'outra fhorma nun diba poder. Tamien d'ende wœnya la specializaçon de la division complexa l trabayu q'al cabu evoluîu n una economía lhibre, & d'essa specializaçon bilta interdependencia social, condiçon u cada persona ha contar cun la coperaçon & assistencia d'outros paha cun bienes & serviços essenciales. La persona solitaria nun ye quien a produzir todo lo que necessita n una economía lhibre, ergo ha persuadir a mũîthos outros a adiudala. Esta condiçon de sobrevivencia cultiva los traços de character ou les virtudes necessaries de la interacçon pacífica -- aquelhos vezos civilizadores, cumo los tyamou Sumner, que fhaen la interacçon social non solo productiva, fhaen-la tamien agradable.

Associa' la concurrencia n lhibertá a la competiçon phýsica de la evoluçon darwiniana ye comprehender mal la vision de los liberales clássicos de la economía lhibre. La competiçon phýsica, na que los individuos sobreviven a costa d'outros, ye un xhuœw de summa zero, ente tanto la concurrencia n mercau ye un xhuœw de summa positiva, un processu n que todolos participantes ganhen de transacçones voluntaries cun outros.

Ye precisamente n una sociedá lhibre u nun s'applica l darwinismo social. N una sociedá complexa marcada por una division adelantrada l trabayu, u debemus dar a los outros lo que quieren por obtene' lo que nós queremus, los aptos son los que son quien a assegurase la coperaçon voluntaria d'outros. U l trumphu depende de la persuasion & non de la coerçon, el patron d'adequaçon social mide-se pol Poder d'influir & persuadir a la outra xhente voluntariamente, offreciendo-y daqué de valor.

Fhonte

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