Expressase cun efficacia – & tamien razonar bien – ye la base l éxitu mũîthes actividahes económiques: dende l tiron los neoimprehendimientos* a l administraçon d'una impresa.
La téchné rhetoriké – téchnica rhetórica, & tamien arte rhetórica – nun mos apprehende solo a expressar cun efficacia, tamien sobre maneira a «razonar bien». Ye la téchnica mental mas importante de que se dispon da cierto. Conhocida enforma polos antiguos (& un pouco ménos por nós outros modernos) yera la base l “Curriculum studiorum” de la classe n Poder. Queriendo extraher diez máximes d'esta sabiduría, que tien raiz bien vieya, (& que evoluîu cul tiempu a sgaya), esta ye una propuösta (necessariamente tentativa):
1 Alcordase siempre de la rieglra fundamental de la rhetórica: l orador – Quien fhala ou scribe cun la intençon de convincer – nun anda nunca solo. Expressa-se siempre n concomitancia, ou a la scontra d’outros oradores (presentes ou implícitos nes convicçones del auditorio), & siempre n funcçon d'outros discursos.
2 Eguar – cumo nos lo fhai alcordar Cicero n “De Oratore” de sou – siempre una mixtura indisoluble ente res & verba, ente argumentos & fhormes expressives; los fheithos nun son mas importantes que les pallabres & les pallabres nun lo son mas que los fheithos.
3 Alcordase del principio d’incerteza de Quintillianus: los schemas o los méthodos nun son a intende' la complexidá de la realidá. Cada taxonomía, catálogu de fherramientes o méthodu siempre será parcial.
4 Intamar siempre cun «captatio benevolentiae» («assumiendo» tamien un character specíficu – l Ethos – afheithu al auditorio) p'algamar de mano l sou infhoutu.
6 Usar siempre los trés “medios de persuasion” (Ethos, Pathos, Logos) q'enunciara Aristóteles.
7 Usar ente quanto mas possible l Principio de Theofrastos pol que nun fhai falta nunca explicar todo de maneira meticulosa & verbosa, tien-se siempre falta deixar al spectador daqué que comprehender & que discurrir por sigo (caltriará-y mas el razonamiento).
8 Alcordase de la efficacia l principio l trés (ye la «cifra perfeita» de couses importantes que dizir & de les que s'alcordar): si ye una, ye «indoctrinamiento»; si son duês, ye conseyo incompleto; si son quattro, son ya elementos de mas p'alcordase.
9 Usar – quando s'anda n difficultá – il corax (una de les techniques rhetóriques mas vieyes): l appariencia inganha: la que avulta la causa mas natural… egual nun lo ye… ye excessivamente previsible...
10 Alcordase de la importancia l stylu & la suâ dependencia bien de la propria personalidá (authenticidá), bien del contextu u se communica (por nun cincar «fhuöra sitiu»)
La téchné rhetoriké – téchnica rhetórica, & tamien arte rhetórica – nun mos apprehende solo a expressar cun efficacia, tamien sobre maneira a «razonar bien». Ye la téchnica mental mas importante de que se dispon da cierto. Conhocida enforma polos antiguos (& un pouco ménos por nós outros modernos) yera la base l “Curriculum studiorum” de la classe n Poder. Queriendo extraher diez máximes d'esta sabiduría, que tien raiz bien vieya, (& que evoluîu cul tiempu a sgaya), esta ye una propuösta (necessariamente tentativa):
1 Alcordase siempre de la rieglra fundamental de la rhetórica: l orador – Quien fhala ou scribe cun la intençon de convincer – nun anda nunca solo. Expressa-se siempre n concomitancia, ou a la scontra d’outros oradores (presentes ou implícitos nes convicçones del auditorio), & siempre n funcçon d'outros discursos.
2 Eguar – cumo nos lo fhai alcordar Cicero n “De Oratore” de sou – siempre una mixtura indisoluble ente res & verba, ente argumentos & fhormes expressives; los fheithos nun son mas importantes que les pallabres & les pallabres nun lo son mas que los fheithos.
3 Alcordase del principio d’incerteza de Quintillianus: los schemas o los méthodos nun son a intende' la complexidá de la realidá. Cada taxonomía, catálogu de fherramientes o méthodu siempre será parcial.
4 Intamar siempre cun «captatio benevolentiae» («assumiendo» tamien un character specíficu – l Ethos – afheithu al auditorio) p'algamar de mano l sou infhoutu.
5 Alcordase siempre que “Excusatio non petita, accusatio manifesta”.
7 Usar ente quanto mas possible l Principio de Theofrastos pol que nun fhai falta nunca explicar todo de maneira meticulosa & verbosa, tien-se siempre falta deixar al spectador daqué que comprehender & que discurrir por sigo (caltriará-y mas el razonamiento).
8 Alcordase de la efficacia l principio l trés (ye la «cifra perfeita» de couses importantes que dizir & de les que s'alcordar): si ye una, ye «indoctrinamiento»; si son duês, ye conseyo incompleto; si son quattro, son ya elementos de mas p'alcordase.
9 Usar – quando s'anda n difficultá – il corax (una de les techniques rhetóriques mas vieyes): l appariencia inganha: la que avulta la causa mas natural… egual nun lo ye… ye excessivamente previsible...
10 Alcordase de la importancia l stylu & la suâ dependencia bien de la propria personalidá (authenticidá), bien del contextu u se communica (por nun cincar «fhuöra sitiu»)
*Start-ups
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