8.6.18

El momento perfecto...(Max Raabe)



El momento perfecto...

El momento perfeito...
Wœy nun fhaigo nada
Nin un dedu vou doblrar
Na casa vou quedar
& ende vou solo fholgar
Pœr teléphono vou tyamar
Nada vaî passar
Que fhaigo
Frigo abrir & outra vez pesllar
Stou bien u stou
El sol brilhando,
Læs nublres van
El momento perfeito
Wœy se perderá
Darei la vuœlta outra vez.
& lhœw vou-me tapar.
Awœy nun vou acordar.
Tampouco sei pa que.
Darei la vuœlta outra vez.
Porque mi lo presta fhazer
Porque tengo todo lo que falta fhai
Abrir wœyos & lhœw pesllar
Sin datos, disconnectar
El mundo queda a fhuœra & ha sperar
Lo q'awœy sou a amañar
Nun vou intamar
Ende reside un profundu significau
Que por esso awœy mas vagu vou star
Ansí remanecerá
Que wœy vou fholgar
Darei la vuœlta otra vez
& lhœw me vou tapar
Nun acordarei awœy
Tampouco sei pa que
Darei la vuœlta outra vez
Porque mi lo presta fhazer
Por tener todo lo que falta fhai
Abrir wœyos & lhœw pesllar
Awœy nun vou nada fhaer
Nin un dedu vou doblrar
Na casa vou quedar
& ende vou solo fholgar

Max Raabe, nome verdadeiru Matthias Otto (* Deziembre 12, 1962 in Lünen), ye un cantante aleman na secçon de voz barítonu & cofundador & director la Palastorchester in Berlin.

Max Raabe tuvo læs suæs primeiræs experienciæs cantando nel choru nenhos la eglresia la suæ vilha natal, Lünen, & nel choru la suæ schuœla. Assistîu a l Clemens-Hofbauer-Kolleg, un internau de la archidiócesis de Paderborn. A los venti anhos martsou pa Berlin Oeste. Læs suæs primeiræs classes de cantu financiou-læs cun variæs obræs occasionales. De magar 1988, Raabe studiou cantu na vieya Hochschule der Künste Berlin, d'unde salîu n 1995 cumo cantante d'ópera (barítonu).

El 1986, cabo los amigos, fhundou la Palastorchestra, q'interpretaba cantares a l stylu los anhos venti & trenta. El 1992 tyamou l attençon actuando n solitario n Under the Pines of Argentina cara a un telon pesllando na produccçon de Der blaue Engel im Theater des Westens de Peter Zadek. Dîou-se a conhocer a un público mas extenso n 1994 quando apahecîu na comedia cinematográphica Der bewegte Mann cabo la Palastorchester. Dous anhos mas tarde continuou l sou primer compromisso cumo actor de cine nel papel d'Attila na pellícula de television Charley's Tante.

Cabo læs tournées & interpretar cun la Palastorchestra, a Max Raabe tamien se lu ascuîtha cumo solista; anda accompañau pol pianista Christoph Israel & tamien interpreta læs propriæs composiçones de sou. Raabe apahecîu n delhæs de producçones clássicæs:
    • 1994 cumo Dr. Siedler na producçon berlinesa de los ermanos Pfister de la operetta Im weißen Rößl de Ralph Benatsky.                        Cumo solista n una actuaçon cun Carmina Burana de Carl Orff in Berlin.
    • 1999 cumo Mackie Messer n una producçon CD de Bertold Brecht & Die Dreigroschenoper de Kurt Weill (con Nina Hagen & HK Gruber).
    • 2004 eguou la banda de son de la pellícula Die Reise ins Glück cun Tellerlip Girl.
    • 2005 actuou por primer vegada nel Carnegie Hall de New York, & el 13 xhunho recibîu l Paul Lincke Ring de la vilha de Goslar in Hahnenklee.
    • In deziembre 2005, accompañou læs nupciæs de Marilyn Manson & Dita Von Teese.
    • El 2006 Raabe incargou-se cargu d'una voz de la sychronizaçon na pellícula d'animaçon The Little Red Riding Hood Conspiracy.
    • El 2010 Raabe realizou un tour per Israel con conciertos in Tel Aviv-Jaffa, Xherusalem & Haifa. Los conciertos recibierun-los cun special enthusiasmu los Jeckes, israelinos de procedencia allemana. El repertorio commun de Raabe inclui numerosos cantares de compositores & lhetristas hebreos que fhuerun formadores de la música popular allemana indenantea 1933. El documental de la tournée, que Sönke Wortmann rodou, strenou-se cun occasion del 18º Festival de Cine Xhudíu de Berlin & Potsdam el 2012.
El 2011 Raabe sacou l album Küssen man nicht alleine, que txubîu a les lhistæs allemanæs, suiçæs, austriacæs & quantos & mas a læs 20 primeiræs de læs suecæs. Nel mesmu anhu stuvo n "Plraça Séssamo" cun læs músicæs de Blas & Epi.
L 11 Xhanheiro 2013 salîu a la venta l sou album Für Frauen ist das kein Problem (Pante læs muyeres nun ye dal problema), coproducçon da nuœvo n collaboraçon con Annette Humpe.

Catálogu

El repertorio de Raabe inclui principalmente éxitos & músicæs n aleman de læs décadæs 1920 & 1930, & tamien versiones d'éxitos actuales & los proprios títulos de sou, delhos creou-los a comuña cun Annette Humpe (Ich+Ich).
Max Raabe und das Palastorchester :
Ente los títulos que mas se conhœcen scriptos por Max Raabe a l stylu læs décadæs de 1920 & 1930, cun lýrica & arreglos que fhaen alcordase de læs músicæs de los Comedian Harmonists:
  • Kein Schwein ruft mich an (1992) (Dal gotsu me tyama)
  • Klonen kann sich lohnen (2002) (Clonar ye a vali' la pena)

Mas álbumes

1987: Die Männer sind schon die Liebe wert
Los homes ya valen l amor
1990: Kleines Fräulein, einen Augenblick
Señoritina, un momento
1991: Ich hör’ so gern Musik
Presta-mi mas ascuîthar música...
1993, 1996: Wintergarten-Edition Live
1994: Dort tanzt Lu-Lu!
Ende Lu-Lu bailla!
1995: Bel Ami
1996: Music, Maestro, Please
1997: 10 Jahre Palast Orchester mit seinem Sänger Max Raabe
1997: Tanz-Gala
Gala de Baille
1999: Junger Mann im Frühling
Muçu n primavera
1999: Kein Schwein ruft mich an (Best-of-Album)
2000: Krokodile und andere Hausfreunde
Cocrodilos & outros amigos domésticos
2001: Charming Weill
2001: Superhits (Album cun portades d'éxitu)
2001: Von Kakteen und Gorillas
De cactus & gorillas
2002: Vom Himmel hoch, da komm’ ich her
De lo alto l Cielo, vengo
2002: Ich wollt’ ich wär ein Huhn
Preestaría-mi ser una pita
2005: Max Raabe singt … (Solo-Album in directo)
2008: In der Bar (Box-Set) 
In tsigre
2014: Lass uns über Liebe sprechen Vol. 2
Fhalémus del amor Vol. 2
Max Raabe scribîu tamien la partitura de Der bewegte Mann, ente outros.

Filmographía

Críticæs

Esta voz sal de la nada. Na scuridá l Admiralspalast de Berlin [...] mal sientes un hálitu quando l cantante canta l primer versu l Cantar d'apertura [...] por primer vez. […] Fhai que l son s'infle, da-y una resonancia n sin physicalidá, sin tremblar ou tyoramingar, sin idea de streldu.
Frankfurter Allgemeine Zeitung
Basicamente, claro, a un tien-y de presta-y l humor mas bien vieyu, los cantares d'essa épocha de mano, por poder querer a Raabe. "Über Meer" demuöstra una vez mas, non obstante, que nun ha hi chronista dalu de músiques alemanes cun la mesma experiencia n esti momento.
Bild

Play list: