22.6.17

Galliano


Galliano fhoi una banda d'Acid Jazz de Londres activa ente 1988 & 1997. La banda fhoi la primer roblra l selho de gravaçon Acid Jazz d'Eddie Piller & Gilles Peterson. Los miembros primeiros fhuerun Rob Gallagher (vocalista - que s'acreditaba cumo Roberto Galliano), Constantine Weir (voz), Michael Snaith (Controlador d'Ambiente) & Crispin Robinson (percussion). Outros miembros importantes incluyiæn Valerie Etienne, que participou na gravaçon de todolos albuns, cabo outros músicos cumo Mick Talbot a læs teclæs, Crispin Taylor na batería, Ernie McKone a l baxu, gitarra Mark Vandergucht & Steve Ameedee, a l que se conhociæ tamien cumo Tio Big Man (dança).


El primer single la banda, una reformulaçon de l "Freddie's Dead" de Curtis Mayfield que se tyamou "Frederick Lies Still" sacou-se n xhuno 1988. Fhoi tamien la primer ediçon de l selho Acid Jazz.

Galliano algamou lo cimeiro l sou éxitu n 1994 cun The Plot Thickens, tyigando a l puœstu siete de la lhista d'albuns UK.


Galliano proporcionou l corte que s'usou na seqüencia l títulu la película de Kevin Reynolds el 1997 One Eight Seven, protagonizada por Samuel L. Jackson.

El Cantar "Slack Hands" apaheç nel sou album de 1996: 4

El 1997, Gallagher sfhixzo Galliano & continuou cun outros proyectos musicales, Two Banks of Four & Earl Zinger (cantante de reggae).

Discographía

Albuns

In Pursuit of the 13th Note - 1991 - Talkin' Loud
A Joyful Noise Unto The Creator - 1992 - Talkin' Loud UK #28
The Plot Thickens - 1994 - Talkin' Loud UK #7
4 1996 - Mercury Records

Compilaçon albuns

What Colour Our Flag - 1994 - Talkin' Loud
Thicker Plot (remixes 93-94) - 1994 - Talkin' Loud
Live at Liquid Rooms (Tokyo) - 1997 - Talkin' Loud (Mercury Records)

Mix Galliano

https://www.youtube.com/watch?v=zx0mc5fa15k&list=RDEMaR-SwfysnvzVpDRU9cJNow&index=3
Fhønte

18.6.17

Experimentamus solo una prosperidà apparente - la pròxima ruina anda ya n camin.


AUDIO

La política monetaria flrouxa de la banca central aporrîu-y a la economía un nuœvu puxu, que se basa principalmente n impréstamo barato. Sí q'ansí l boom nun ye sustentable. El próximu accidente mal ye a penæs una qüestion de tiempu.

La economía mundial anda n cursu recuperaçon: Una serie d'indicadores económicos ãpuntæn andar spoxigando la producçon & l trabayu. Esti disinvolvemiento probabablemente se cause sobre maneira por políticæs monetariæs n extremo flrouxæs. Trés factores n esti contextu son de particular importancia:

1) Los bancos centrales tienen canalizadæs taxæs d'interesses a niveles extremamente baxos. Esso deixa a los deldores arrefinancia' læs suæs deldæs a vincer cun nuœvos impréstamos que cargæn una taxa d'interes baxa. D'essa maneira los deldores son quien a obtener nuœvæs facultahes de maniobra n materia gastu cun læs que stimula' la demanda incrementada.

2) Los bancos centrales roblrarun cun læs suæs acçones passadæs a los actoræs de læs rulæs de crédito que nun diran haber futuramente mas incumplimientos de deldæs statales & bancariæs sobrecargadæs. Esso dissipararæ læs preoccupaçones de moratoria de la delda næs rulæs de crédito (el muxicu l systema de moneda fiduciaria). Los investidores cuœnten hagora cun que los bancos centrales in casu necessidá peremptoria anden preparahos pa poder xebrase de los perceptores de crédito n difficultahes que fhaigan pelligra'l systema finançæs, & proporcionando-yos el montante correspondiente de crédito & moneda que demanden. Los principales bancos centrales ponen ansí a disposiçon de los actores de læs rulæs un seguru de balde, una "comuña de bancos centrales".

3) Læs intervençones de la banca central camudarun nidio l comportamiento de los investidores: la lherça a l riesgu baxou significativo. Los investidores tornæn andar dispuestos a pone'l sou denheiro n productos cun riesgu -- & speræn que n casu problemas la banca central venga redimilos (fhala-se n esti contextu de "riesgu moral"). Solo d'esta fhorma se ye a explicar que los deldores cun sobrecargu (tanto gubiernos cumo bancos) obtengan nuœvos impréstamos facilmente, & pa de tras cun taxæs d'interes historicamente baxæs. La circulaçon de crédito anda de vuœlta al camin ciertu & imburria una nuœva falsa prosperidá económica.

Los bancos centrales tornarun-se un participante activu næs rulæs de crédito

Esto ye, in todælæs grandes fhasteiræs monetariæs creç el balance total -- item la summa banca central mas el balance banca negocios. Esta ye siñal inequívoca del obiectivu de les políticæs monetariæs: intervinierun nos últimos anhos cun vehemencia næs rulæs crediticiæs financiando u los bancos commerciales nun tienen possibilidahes ou nun quieren. Cun esso tienen cumo obiectivu torgar un ingurrie de la offerta total pendiente de crédito & denheiro -- & por tanto torga' læs conseqüenciæs económicæs d'un tal eventu.

Los bancos centrales, ente tanto, volvierun-se quantos & mas un participante activu næs rulæs de crédito. Estos ya nun se limitæn a imprestar a los bancos commerciales denheiro cul aquel de passalos al sector privau & a los gubiernos. Los bancos centrales auto-realizen mas ou ménos hagora essi papel -- por exemplo, pola acquisiçon títulos de delda de gubiernos, bancos & impresæs directamente (& compræs cun denheiro acabante crear pa pagalo). La dexebra classica ente banca central pœr una parte & los bancos commerciales pœr outra, tien-se basicamente (& visiblemente pa l mundo todo) eliminada.

Los bancos centrales tienen interes na inflacçon

Cumo conseqüencia, esso significa, intamando, q'un volume creciente de crédito se prende a l capital activo netto. Esso reduz l amortiguador de perdiçones; los incumplimientos de pagu, casu occurrieren, son a assimilase n sin involucra' los passivos de l systema bancariu cun los sous creditores & depositantes. Lo segundo, los bancos centrales andæn cada vez mas na diana: hagora tienen un spoxige significativu de l riesgu de crédito n relaçon cun gubiernos & bancos commerciales. Ansí, augmenta l incentivu políticu pa expandi' los bancos centrales la offerta moneda (ye dizir, pa inflaccionar) evitando incumplimientos de pagu a los sous deldores, fhaziendo comuña cul motto: meyor augmenta' la offerta denheiro, por liquidar pagos pendientes, que suffrir perdiçones cul crédito.

La recuperaçon economica actual nun ha scurece'l fheithu d'anda' læs economíæs n un cyclu expansion & recession cumo indenantea. El motivu: el denheiro fiduciario discobierto. Los bancos centrales, a l in par cun los bancos commerciales, andæn augmentando de contino la offerta de denheiro por impréstamos bancarios. Mas exacto, la offerta moneda spoxiga por un crédito bancario que nun se cubre pola economía real. D'essa maneira la taxa d'interes de læs rulæs reduz-se so la suæ "taxa natural" (esto ye, el nivel que tien quando nun ha hi augmento artificial dalo q'auctorizar d'offerta de crédito & moneda).

Læs impresæs andæn temptadæs por investimentos non rentables


Læs taxæs d'interes artificialmente baxæs incentivæn læs impresæs a incarar nuœvos proyectos d'investimiento. A los consumidores & a los gubiernos vuœlve-se-yos attractivo vivir a crédito. Ansí lhœw creç primeiro la economía. Mas ceho ou mas tarde arreparæn intos læs impresæs que los investimientos nun quadræn -- por spoxiga' los precios de los factores producçon mas de lo que se calcularæ al intamu, ou por falha' la demanda de productos sperada. Læs impresæs intamæn reduziendo los investimientos non rentables. Eliminæn-se trabayos.

La economía, q'experimentaræ pol rendimiento la offerta crédito & denheiro inicial cabo læs taxæs d'interes artificialmente baxes un boom artificial, baltia n una recession. N un puxu por xebrase de la recession-depression que s'aveira (que da veres ye una correcçon mala de l allocaçon del capital que s'accumularæ previamente), los bancos centrales reduzen indagora mas læs taxæs d'interes & procuræn sofhitar na martsa l fluxu crédito & la offerta denheiro. La "crisis" ye por tanto, "griesca" cul financiamiento que la causaræ primeiro.

Torna acontecer una riestra de boom-and-bust — quantos & mas los recientes cortes d'interesses & los augmentos de crédito & offierta denheiro acaben ermano, tamien arreventando. Esti conhocemiento económico ye opportuno: la recuperaçon económica global provoca-la — cumo ditho al intamu — una (ha dizise ya, historicamente) política d'interesses baxos sin precedentes. Por tanto, paeç bien probable l arretorna' læs economíæs a un spañidu que dirá secundase outra vez lhœw por una baltiada.

Non obstante, nun se deixa prever cun certeza quando será l próximu spañidu & que ye lo que lu provocará. Sí q'ansí deixæn-se identificar daqué "elementos críticos" que merecen observaçon mas de cerquina cun vistæs al funccionamiento de l systema de moneda fiduciaria. Estos incluyen:

1) Læs taxæs d'interes.
2) El declive la revuœlta rendimiento.
3) El disinvolvemiento d'impréstamos bancarios.
4) La falta capitales proprios de los bancos.
5) La carteira de los impréstamos de cobru duldosu.

1) Interesses al alza

Nun tien falta explicaçon que l spoxige de taxæs d'interes torne l boom n un spañidu. Interesses crecientes equivalen a una puœsta n martsa l motor, ta impobina' la expansion económica artificial. Q'actualmente los principales bancos centrales cumo l Federal Reserve de los USA & la Banca Central Europea (BCE) quieran eleva' los interesses, fhairá acercase cun certeza l boom del próximu reventon.

2) Inflexion plana de la revœlta d'interes

Pa l beneficio de los bancos, convien que læs taxæs de vincemiento a lhargo anden pœr riba de læs taxes de vincemiento a curtio (esto ye, quando la revuœlta ye pindia). Intos son quien a contraher impréstamos de vincemiento a lhargo que financiæn cun fhondos -- & d'esta maneira fhaen meyor la suæ situaçon de beneficio. Una revuœlta rendimientos horizontal (ou mesmamente inversa) ente tanto, actúa cumo calcar nel "freno l crédito". Nos últimos anhos, læs revuœltæs de rendimiento nos USA & na Eurolandia tienden de facto a tornase mas tyanæs, solo q'andæn indagora relativamente cuœsta a riba & favorecen ansí læs actividahes d'impréstamo de los bancos. N alçando los bancos centrales los interesses, el quadru probablemente dirá cambiar: læs revuœltæs de rendimiento tornaran-se mas tyanæs.

3) Aflrouxe de la expansion del crédito

Pœla expansion del crédito bancario manga-se cumo ya sabemus denheiro nuœvo nel cyclu económicu & elho puxa l spoxige. Al secase l fluxu, el boom vacila ou baltia nun stoupidu. T'hagora, el crecemiento económico por impréstamos bancarios de mũithos países ye (indagora) la fhorma mas importante de producçon de denheiro -- & los índices de crecemiento indagora son positivos.

4) Capital proprio de los bancos scosso

Pa produzir impréstamos & denheiro, a los bancos nun yos fhai falta solo denheiro de la banca central que reciben abondo & barato. Tamien yos fhai falta capital proprio. Al cabu, oblrigæn-se a tornar a la exposiçon al riesgu cun capital proprio (impréstamos & títulos). Capital proprio (equidá), son los bancos a algamalo por beneficios de retençon &/ou por augmento de capital de bancos exteriores. Lo primeiro requier de los bancos (poder) fhazer beneficios, lo segundo requier la disposiçon de los investidores a querer investi'l sou denheiro nos bancos. Los bancos tienen ameyorada la suæ base de capital nos últimos anhos -- por reducçon de los sous activos totales por relaçon a l capital proprio.

5) Créditos cun riesgu impagu

Ye parte l negocio bancario, q'ende & aquende créditos se tornen impagos & falhen. Torna-se problemático quando los impréstamos a riesgu (ye dizir, impréstamos nos que l deldor anda n una situaçon d'incumplimiento de pagos ou nun ye quien a paga' los interesses mas el pagu principal ou nun se lo ye a posibilitar) prevalecen. Intos normalmente se consume aína l strato finino de capital proprio de los bancos. Esta ye tamien la razon pola que l spañidu n una economía altamente adeldada causa tantos problemas grandes: elho minaça la solvencia l systema bancariu. In mũîthos países los impréstamos problemáticos son indagora relativamente altos.

La question nun ye si, ye quando

Ha hi mũîthos disparadores concebibles possibles de l spañidu de la bomba precios -- crises gëopolíticæs, tsoque petroleiru, morosidá, etc. A l cabu ye l funccionamiento de la máchina financieira internacional quien determina si l augmento actual continúa ou s'interrumpe & baltia n un restalhidu. Por essa razon, los puxos actuales de la banca central americana (Fed) son per importantes: cumo banca central mundial directora determina l gølpe, particularmente næs condiçones de coste liquidez & crédito næs rulæs financieiræs internacionales & por ende tamien næs nacionales.

De fheitho ha-se dir allerta: la Fed (co)provocou cun la suæ política monetaria los dous tsoques recientes de la puya financieira -- la baltiada de læs rulæs 2000/2001 & l spañidu de la bomba crédito 2008/2009. Un repunte de læs taxæs d'interes næs rulæs crediticiæs — por causa d'una txuba de taxæs por bancos centrales nacionales ou por una txuba de primæs de crédito -- ye a lhevar a la explosion de la bomba precios eguada por bancos centrales so l sou systema de moneda fiduciaria. Visto económicamente nun ye un spañidu del boom de los precios nel systema de denheiro fiduciario una question de si..., ye de quando?

Los actores de læs rulæs financieiræs ente tanto pahecen hagora andar enforma distendidos, esto ye, lo que deixæn ver de cerquina los principales indicadores cumo primæs de crédito ou volatilidá. Læs preoccupaçones d'impagos d'impréstamos son baxos ou continuæn baxando. A l in par, læs expectatives d'inflacçon stan "adondadæs". La impression de anda' la situaçon de riesgu subestimada, impon-se da fheitho. Por nun tener de se' læs duæs cousæs permanentes: los impagos son a prevenise poniendo n martsa læs prensæs electrónicæs de bilhetes. Cun todo, esso impobina los precios pa riba, trahi inflacçon -- cumo ya tamien se ve evidentemente polæs puyæs d'acçones de l sector financieiru.

Magar recuperase læs economíæs coyuncturalmente, cincæn quasj que presæs nel cyclu d'expansion & recession. Lo "traicioneiro" d'esto ye que, cumo indenantea, læs políticæs monetariæs extremamente expansionistas occasionæn una continua assignaçon inadequada de capital. Magar esto último promove' la producçon & l trabayu (sí q'ansí provocando-lo la recuperaçon de la economía, lo que nun s'ha d'associar de maneira dala cun taxæs de crecemiento excepcionalmente elevadæs), nun ye sustentable al txubi' los impréstamos, frañerá. Vista ansí la recuperaçon económica global, egual ye mũîtho mas frañible de lo que se tien communmente assumido.

Fhønte


13.6.17

Maria Gadu


Textu n scritura version collateral

Mayra Corrêa Aygadoux, mas conhocida cumo Maria Gadu (San Paulo, 4 de deziembre de 1986) ye una cantante, compositora & gitarrista brasileira de Mùsica Popular. De magar el sou strenu, Maria tyamou l atençon de pùblico & crìtica, siendo indicada duæs vezes pa l Grammy Latino.

Biographìa

Paulistana, fhiya de Neusa & Moacyr Corrêa, los dos brasileiros, mitierun-la a la pràtica musical inda na infancia. A los siete anhos, ya gravaba mùsicæs in cintæs de cassette. Fhixzo poucos meses de classes de gitarra, lhøñe abondo cumo pa interpretar partituræs, sí q'ansí abondo pa igua' los sous proprios cantares. Fhixzo, de magar los trelze anhos, atuaçones pœr tsigres & fiestæs de parientes nel sou San Paulo.

Mudou-se a Rio de Xhanheiro intamando 2008, quando intamou tocar in tsigres de la Barra da Tijuca & de la Zona Sul. La suæ carreira ascendîu al acorda' l atençon de famosos que vinculabæn a la sphera musical, cumo Caetano Veloso, Milton Nascimento, João Donato, ente outros. Maria Gadu spuntou a l interpretar "Ne me quitte pas" de Jacques Brel, pa l diretor Jayme Monjardim, q'andaba n phase de preproduçon de la miniserie Maysa: Quando Fala O Coração. Maysa, cantante & maî de l diretor, tuvo mũîthu èxitu nes dècades del 50 & 60 cantando, ente outros, esti Cantar. La version de Gadu incluyîu-se lhœw banda sonora de la miniserie que strenaræ n xhanheiro 2009, u la cantante fhixzo una participaçon special cumo atriz.


Intamando 2009, a los 22 anhos, Gadu preparou l sou primer album, homònimo, que se publicou pœl selho SLAP, de la gravadora Som Livre, & cun produçon de Rodrigo Vidal. Pa de tras, incetou una campaña d'atuaçones nel Cinemathéque, na barriada Botafogo, in Rio. Lhœw de la salida l album ya mediando 2009, la cantante ganhou aìna sitiu nos media brasileiros. El Cantar "Shimbalaiê", la suæ primer composiçon a los diez anhos, incluyîu-se na banda sonora d'outra produçon de la TV Globo, esta vez n horario noblre, la novella Viver a Vida. Ne me quitte pas arregravou-se &, cabo "A historia de Lilly Braun", inclui-se na banda sonora de la miniserie Cinquentinha, d'Aguinaldo Silva.


Gadu participou n una atuaçon del cantante & compositor sueco-americanu Eagle-Eye Cherry realizada na Via Funchal, in San Paulo, el 21 xhanheiro 2010. L atuaçon gravou-se pa l DVD n vivo del cantante. Tamien participou nel CD & l DVD de l album N9ve, de la cantante & compositora Ana Carolina, cantando la mùsica inèdita "mas que a mim".


La banda sonora de la película Sonhos Roubados tien la participaçon de Gadu na pista principal. La pista homònima salîu na Rede n abril & sacou-se pa promove' la pellícula. Tamien el 2010, la cantante fhixzo una participaçon cun Xuxa nel sou "XSPB10" cantando la mùsica "O Leãozinho" de Veloso. Nel mesmu anhu, recibîu duæs indicaçones a l Grammy Latino nes categorìæs Meyor Artista Revelaçon & Meyor Album de Cantante / Compositor.


N agosto 2011, Gadu participou nel concierto gravaçon del DVD de Chitãozinho e Xororó, commemorando los 40 anhos de carreira de l par. L eventu realizou-se na Sala São Paulo, na capital paulista, & contou cun la participaçon de la Orquestra Sinfônica Bachiana, de l maistru João Carlos Martins. Cun Gadu, participarun de l eventu Caetano Veloso, Alexandre Pires, Fafá de Belém, Jair Rodrigues, Fábio Jr. & los fhiyos de Xororó, Sandy & Junior. La cantante tamien fhixzo una participaçon special nel album Umbigobunker?! de l cantante & compositor carioca Jay Vaquer, nel sextu Cantar de l album, intitulau "Do Nada, me Jogaram aos Leões". In Deziembre 2011, Gadu sacou l sou segundu album de studio, "Mais Uma Página" u la primer mùsica, "Axé A Cappella", de Dani Black & Luísa Maita, sacou-se cumo cincielhu & disponibilizada pa discarga gratuita so l portal la cantante.


El discu tamien trahi la regravaçon d' "Amor de índio", mùsica ya interpretada pola banda Roupa Nova, & cuœnta cun la participaçon de Lenine & de l cantante portuges Marco Rodrigues nel thema "A Balsa".

Maria Gadu casou cun la produtora Lua Leça n 2013.

El 27 março 2015, la cantante publicou nel sou Facebook official una illustraçon confirmando la salida l sou tercer album de studio. Al final d'abril de l mesmu anhu, la cantante confirmou la ediçon del sou nuœvu discu, "Guelã" inda pœl anhu 2015. El primer single de l discu sacou-se pola cantante l 6 de mayo d'essi mesmu anhu & tyamou-se "Obloco".


Cul èxitu "Guelã", gravou-se l DVD l 11 agosto 2016 nel Centro Cultural São Paulo.

Portal oficial


12.6.17

El spoxige d'osos abre un alderique ente ganaderos & conservacionistas


Version Collateral (simplificada)

Asturias Ganadera pide a la Conseyería normæs por aumento de la presencia l plantígradu ayures pœl país & la Fundación Oso Pardo fhala d' "allarmismo inecessario".


Na conferencia prensa fheitha l vienres, queixaba-se esti collectivu de ganadeiros de la falta intervençon de la Conseyería Disinvolvimiento Rural & Recursos Autochthones pol spoxige na cifra d'osos, cun un aveiramiento cada vez mayor de l animal a vilhandios & ataques a cabos de ganadeiría.


Ansí, requirierun el pagu los daños fheithos pol animal 
 bien de vezes atribuyen-se a l osu, por pagase los daños por lhobos un 10% menos implementar un "teléfono l osu" avisando de la presencia d'estos plantígrados ou l Individuar geneticamente los specímenes, n outros assumtos, evitando, in pallabræs de sou, repetise situaçones cumo læs de l lhuw ou l gotsu montes.

Polæs cifræs dadæs por Asturias Ganadera, næs Asturiæs ha hi 240 cabos d'osu, considerando que seriæn a cutti' los 900 n una década. Quantos & mas, esti collectivu affirmou ser incierto tene'l osu pardu pelligro d'extinçon, phrase que rectificariæn el díæ spuœis.

Smolriçon

Pante esta postura de los ganadeiros, la Fundación Oso Pardo affirmou andar smolrecida "por una riestra d'anuncios allarmistas & in sin motivu de l pelligro hipothético pa la ganadeiría de los nuœssos osos & pa la xhente viviendo n campu". Ansí, esti collectivu reconhœç "anda' los osos cantábricos recuperando-se, non ostante indagora dientro los criterios internacionales que fhuœrçen consideralos in pelligro d'extinçon", adicionando carece' læs cifræs de l censu dadæs por Asturias Ganadera "de base scientífica & diffundir una informaçon irreal".

"Los per poucos incidentes ente osos & xhente que se reconhœcierun nel postrer quartu sieglo, indicæn ser per scasu pa la xhente l riscu hypothéticu de l nuœssu censu d'osos", inciden los conservacionistas, pœr outra parte reconhœciendo "haber inguanho mas expectativæs de conflictu a la redolada de los casares, por quedar cada vez mas d'elho valreiros, u los osos s'aveiræn, por poner un casu, a la geta fruîta". Estos retos nuœvos q'infrenta la xhente tienen falta, avulta-yos, "d'una aministraçon dinámica afhaziendo-se a cada coyuntura. Esto incluye poner in martsa l protocollo d'actuaçon cun osos conflitivos ou problemáticos q'andamus reclamando a l aministraçon quantíssimo ha ya & que paheç andar p'aprobase".


"La convivencia pacífica ente osos & la ganadería solo ye a combinase si s'afhitæn & caltienen calces de collaboraçon ente l amæinistraçon & l setor ganadeiru, & s'actúa polæs duæs partes cun tasa & xacíu", resume la Fundación Oso Pardo, recordando la existencia de la Patrulha Osu næs Asturiæs de magar venti anhos ha resolviendo conflitos, & requier a la conseyería intainar cun "valoraçon imparcial & pagu cabal de daños fheithos pol osu".
Intergraphia
Fhønte

6.6.17

Humanos, transhumanos, transsexuales


Los seres humanos siempre usarun la téchnologïa camudando la naturaleza, tanto l ambiente externu quanto los sous proprios cuœrpos.

Ya ascuîthemus mũîtho de la xhente trans últimamente. Non todo fhoi amable. Daqué fhoi specialmente feo.

Quadra que nun sou trans.

Solo que sou transhumanista. Avulta-mi selo probablemente todos nós, ta un ciertu puntu.

Lo que quier dizir ye per simple, avulta-mi nidio: Nun tene' los humanos falta remanecer cumo intamæn. Outramente, el puntu de ser humano pante min tresciende la mera bionomía. Podemus ve'l camin unde andamus, & podemus decidir camudalu. Somus los únicos animales que son a dizir un creativu "Non, graciæs" a cousæs proyectadæs pola maî. Los sous planes pa cun nós outros son mũîthæs vezes da fheitho disagradables. Evitalos, eguando planes nuœvos nós, ye daqué q'habríæmus celebrar.

Supperamus los nuœssos límites naturales todu l tiempu, & ye precioso. Males disagradables: immunizámunos. Receitores de dolor fhuœrte: tomamus morphina. Nun nacemus cun snales: eguamus aviones. Nun podemus fhalar cun los muœrtos: miramus lhibros. & ansí successivamente...

Una marca importante de l Ser humano, cun certeza, ye un actu que tamien nos strema de quasj que toda la naturaleza: Los seres humanos gastæn roupæs. Fhexzieramus-lo de magar mũîtho tiempu inantea l nacemiento la historia. Fhazemus-lo cun tal por evita'l frío, solo que n climas cálidos fhazemus-lo egualmente. Mal a penæs por amosar quien somus.

Ser humano tamien significa modificar conscientemente los nuœssos cuœrpos: ha cinco mil anhos, Ötzi, l home de xhelo, mangaba roupæs. Tamien se tattuara. Los seres humanos practicæn la circumcision, fhaen perfuraçones corporales, scarificaçones - & modificaçones corporales ménos conseqüentes, cumo corte & coloraçon de pelo, perfumería & cosmética. Somus los animales que camuden. Siempres lo fhuéræmus.

Los seres humanos son protectores. Todos habitamus a lo menos parcialmente n un mundo d'apparienciæes, capacidahes & fhormæs corporales lhibres & conscientes de la nuœssa eleiçon. N una specie cumo la nuœssa, alhouria-me l nun se' lo trans mas commun de lo que ya ye. (confession: si stuvier lhibre pelligros, & podier sfhaelo solo cun querelo, probaba-lo. Por que non?)

Si ye esso lo que somus, habríæmus resolver divertinos cun elho, & fhaelo d'una maneira de ser cada un de nós lo mas feliz possible.

Nun ando porfiando sofhitar todælæs transiçones que qualquiera fhaiga cun la suæ traça, cul sou cuœrpu ou cun la suæ propria figura. Egual delhos incommodæn. Si q'ansí deben quasj prestar outros cambios: camudancæs que fhexzîsti, q'outros fhexzierun, & que nun fhairiæs. Tien xacíu sperar andar a comuña cun todos? Claro que non, non obstante paheça que cumo cun outræs tantæs cousæs, podamus reprimir ou vivir & deixar vivir. & n esso, sei de que parte ando.

Ye verdá sí q'ansí, que you indagora diba dir mas lhøñe. Pola miæ fhorma de pensar, querer passar d'un typu humanu determinau a outru — d'home a muyer — nun requier dala explicaçon. Cun certeza que daqué xhente vaî querelo fhazer. Querer cambiar ye simplemente lo que la xhente fhai, por tene' læs personæs mentes, & ye esso lo que læs mentes fhaen: afigurase cousæs. Elhæs alteræn el mundo de la simple materia por pahecese a la vida mental. Ye se' lo que ye la naturaleza humana, talvez ta mesmamente mas que los nuœssos cuœrpos masculinos ou femininos corrientes. Seres luminosos somus nós...

Lo que m'alhouria puœis nun ye la xhente trans. Ye la xhente que passa l tiempu todo n esta sociedá industrial, incessantemente ideada, meticulosamente proyectada & mentalmente impregnada, esta sociedá eguada cun incontables violaçones deliberadæs & conscientes de la norma de la madre naturaleza— cambio ye equívoco, ye falso ou tien una falta grande d'explicaçon.

Alterar cousæs, & camudar, ye exactamente lo que siempre fhexzieramus.
Fhønte